Vanliga frågor
Vetportalens vision är att alla djur ska få rätt vård, till rätt pris, i rätt tid.
Ser du inte din fråga här? Använd gärna kontaktformuläret till höger så hjälper vi dig gärna med din fråga.
Se både FAQ om medlemskap och FAQ kring Vetportalen nedan!
FRÅGOR OM MEDLEMSKAP
Kostar det något att vara medlem?
Vad innebär ett medlemskap?
Att vara medlem hos Vetportalen innebär att du blir en del av det nätverk som bidrar till att alla djur får rätt vård, i rätt tid, till rätt pris. Genom att synas på Vetportalen kan du marknadsföra din verksamhet så att fler kunder hittar till dig.
Vilka förmåner ingår i ett medlemskap?
Hur blir jag medlem?
Du registrerar enkelt dina kontakt- och företagsuppgifter på vår "Bli medlem" sida. När du har godkänt våra allmänna villkor för tjänsten får du inom kort ett välkomstbrev till din registrerade e-postadress med instruktioner för hur du kommer igång med att presentera din verksamhet.
Vem kan bli medlem?
I nuläget kan du som är veterinär, diplomerad equiterapeut, legitimerad fysioterapeut och etolog med godkännande för arbete inom djurens hälso- och sjukvård, samt du som driver ett rehabiliteringscenter med flera behöriga kompetenser kopplat till din verksamhet bli medlem på Vetportalen.
Alla som blir medlemmar skall följa bestämmelserna i Lag (2009:302) om verksamhet inom djurens hälso- och sjukvård.
Kan jag säga upp medlemskapet?
Ja. Du kan säga upp ditt medlemskap genom att skicka medlemsnummer och användarnamn till info@vetportalen.se. Märk mailet med ”Uppsägning”.
Du hittar ditt medlemsnummer och användarnamn genom att logga in på ditt Vetportalen-konto och klicka på "Kontoinställningar".
Vi tar normalt bort ditt konto inom 1-2 arbetsveckor beroende på arbetsbelastning.
Vad innebär meddelandefunktionen?
Genom meddelandefunktionen kan potentiella kunder komma i kontakt med dig direkt på ett enkelt och smidigt sätt. För att ta del av dessa meddelanden får du logga in på ditt konto hos Vetportalen. I menyraden hittar du ”Meddelanden”.
FRÅGOR OM VETPORTALEN
Vad kan jag göra när jag hittat en veterinär?
Du kan ta kontakt med berörd veterinär direkt. Om du hittar en veterinär som är ansluten medlem på Vetportalen kan du också använda kontaktformulär, se personal samt skicka e-postmeddelande för att ställa frågor eller boka in en behandling.
Hur gör jag om jag inte får några sökresultat i min kommun eller län?
Vetportalens målsättning är att alla kommuner och län som du vill söka på ska resultera i ett brett sökresultat. Vi uppdaterar löpande våra register för att publicera den senaste informationen. Har du förslag på kommun och län som du vill att vi ska titta närmare på? Lämna gärna ditt förslag till oss!
Jag vill kunna söka på specifika behandlingar. Varför går inte det?
Vi jobbar ständigt vidare med att optimera Vetportalens sökmotor. Ett sökfilter med specialkompetens byggs i takt med att allt fler registrerar sig som medlemmar och frivilligt anger vilka behandlingsområden de arbetar med. Det kommer alltså i framtiden vara möjligt att göra en sökning utifrån specifika behandlingar.
Finns det en Vetportalen-app för iPad/iPhone och Android?
Nej, inte i nuläget. Vetportalen.se är optimerad för användning oavsett om du använder en mobiltelefon, en surfplatta eller en dator.
Varför är det reklam på Vetportalen?
Vetportalens verksamhet finansieras till stor del genom reklam. Vi arbetar aktivt med att reklamen i möjligaste mån ska vara relevant för dig som besöker vår sida. På så vis tror vi att vi kan fortsätta möta behoven från våra annonsörer och samtidigt erbjuda ett bra innehåll för dig söker efter den bästa vården till ditt djur.
Vilka webbläsare är Vetportalen anpassat för?
Vetportalen fungerar bäst i senaste versionen av Chrome, Firefox, Edge och Safari. Vetportalen fungerar bäst om du tillåter JavaScript och kakor (cookies) i din webbläsare.
FRÅGOR OM BOKNINGSSYSTEM
Kostar det att använda bokningsfunktionen?
Ja, bokningssystemet kostar 89kr per månad (exkl. moms) för anslutna medlemmar.
Hur aktiverar jag bokningsfunktionen?
Du hittar aktiveringsfunktionen under "Kontoinställningar" efter inloggning.
Kan jag använda bokningsfunktionen internt?
Ja, när du aktiverat bokningsfunktionen kan du själv bestämma om du vill använda funktionen internt eller externt.
Jag vill kunna kopiera ett veckoschema till en annan vecka. Går det?
Ja, du väljer själv vilken vecka du vill kopiera och väljer sedan vilken vecka den ska dupliceras till.
Finns det någon begränsning i hur många behandlingar jag kan lägga upp?
Nej, det finns ingen sådan begränsning.
Går det att pausa en behandling?
Ja, om du inte vill att en behandling ska synas längre så kan du välja att pausa behandlingen.